Benson Hill – bedrijf voor duurzame voedingstechnologie dat de plantaardige voedselrevolutie aandrijft – te combineren met Star Peak Corp II

• Benson Hill, Inc. wordt beursgenoteerd via een bedrijfscombinatie met Star Peak Corp II (NYSE: STPC).
  • Benson Hill, opgericht in 2012, ontsluit de natuurlijke genetische diversiteit van planten om de ‘Picks en Shovels’ te leveren voor de revolutie op het gebied van plantaardig voedsel.
  • Het bedrijf maakt gebruik van door kunstmatige intelligentie aangedreven eigen voedselinnovatie-engine, CropOS®, die data science, plant science en food science combineert om beter smakende, duurzamere, gezondere en meer betaalbare voedselkeuzes te creëren.
  • Transactie die tot $ 625 miljoen aan bruto-opbrengsten oplevert, bestaande uit Star Peak’s $ 403 miljoen aan cash in trust, ervan uitgaande dat er geen aflossingen zijn, en een overtekende en verhoogde gewone aandelen PIPE van $ 225 miljoen tegen $ 10,00 per aandeel, inclusief investeringen uit fondsen en rekeningen beheerd door BlackRock, Van Eck Associates Corporation, Hedosophia, Lazard Asset Management, Post Holdings, bestaande Benson Hill-investeerders en gelieerde ondernemingen van Star Peak Corp II.
  • Alle bestaande aandeelhouders van Benson Hill zullen 100% van hun aandelenbelangen overbrengen naar het nieuwe openbare bedrijf, inclusief Argonautic Ventures, Caisse de dépôt et plaatsing du Québec (CDPQ), Fall Line Capital, GV, iSelect Fund, Lewis & Clark Ventures, Mercury Fund, Prelude Ventures, S2G Ventures en Wheatsheaf, evenals andere financiële en strategische investeerders.
  • Transactie ondersteunt de aanhoudende snelle groei van Benson Hill in het verwachte plantaardige vleessegment van $ 140 miljard en de bredere agrovoedingssector van $ 5 biljoen, en biedt een pure ESG-investeringsmogelijkheid die is gekoppeld aan het verbeteren van de menselijke gezondheid en het stimuleren van decarbonisatie.
  • Na de verwachte afronding van de transactie in het derde kwartaal van 2021 zal het gecombineerde bedrijf een geschatte ondernemingswaarde hebben van ~ $ 1,35 miljard en zal het worden genoteerd aan de New York Stock Exchange onder het nieuwe tickersymbool ‘BHIL’.
  • Beleggers bellen vandaag, 10 mei 2021 om 8.30 uur ET.

LOUIS & EVANSTON, Ill.--()--Benson Hill, Inc. (het “Bedrijf” of “Benson Hill”), een levensmiddelentechnologie bedrijf dat de natuurlijke genetische diversiteit van planten ontsluit, heeft vandaag aangekondigd dat het openbaar zal worden een bedrijfscombinatie met Star Peak Corp II (NYSE: STPC) (“Star Peak”). Na afronding van de transactie zal het gecombineerde bedrijf “Benson Hill, Inc.” heten en zal naar verwachting worden genoteerd aan de New York Stock Exchange onder het nieuwe tickersymbool “BHIL”. Matt Crisp, Chief Executive Officer van Benson Hill, zal het gecombineerde bedrijf leiden.

Melanie Bernds
314-605-6363