FLIR krijgt aanvullend contract van $15,4 miljoen voor Black Hornet Nano-UAV-systemen voor het Soldier Borne Sensor Program van het Amerikaanse leger

Totale waarde van SBS-bestellingen voor Black Hornets bedraagt nu 85 miljoen dollar

Extremely light and well suited for operations in contested environments, nearly silent, and with a flight time up to 25 minutes, the combat-proven, pocket-sized FLIR Black Hornet® 3 Personal Reconnaissance System transmits live video and HD still images back to its operator. Its information feed gives troops immediate covert situational awareness to help them perform missions more effectively. FLIR has delivered more than 12,000 Black Hornet nano-UAVs to defense and security forces worldwide. (Photo: Business Wire)

ARLINGTON, Va.--()--FLIR Systems, Inc. (NASDAQ: FLIR) heeft aangekondigd dat het een extra contract van $15,4 miljoen heeft binnengehaald voor de levering van zijn FLIR Black Hornet® 3 Personal Reconnaissance Systems (PRS) aan het Amerikaanse leger. De geavanceerde nano-unmanned aerial vehicles (UAV’s) worden gebruikt om de bewakings- en verkenningscapaciteit van squads en kleine eenheden te vergroten als onderdeel van het Soldier Borne Sensor (SBS) programma van het leger.

Eind 2018 begon het Amerikaanse leger Black Hornet 3’s aan te schaffen ter ondersteuning van de SBS-inspanning. Sindsdien heeft het in totaal voor meer dan 85 miljoen dollar bestellingen geplaatst voor de FLIR nano-UAV.

Media Contact:
Joe Ailinger