Europese bananenmarkt: Afruibana blik op de toekomst

BRUSSEL--()--Tijdens een webinar met Afrikaanse en Europese besluitvormers presenteerde Afruibana, de vereniging van Afrikaanse bananenproducenten, het African Banana White Paper met de titel: “Bananas in het hart van Afrikaanse plattelandsontwikkeling – een gemeenschappelijke uitdaging voor Afrika en Europa”.

De lancering wordt ondersteund door Europarlementariër Marie-Pierre Vedrenne, vicevoorzitter van de Commissie internationale handel, EP-lid Pierrette Herzberger-Fofana, vicevoorzitter van de Commissie ontwikkelingssamenwerking, en door Carlos Zorrinho, covoorzitter van de ACS-EU Parlementaire Vergadering.

Maak de Afrikaanse banaan competitiever en duurzamer

Het witboek noemt vijf investeringsgebieden als prioriteiten: menselijk kapitaal en territoriale ontwikkeling, R&Den modernisering van teeltmethoden, verandering van het landbouwmodel voor een betere productiviteit, ecologische en energietransitie, lokale verwerking en ontwikkeling van regionale markten.

El comunicado en el idioma original es la versión oficial y autorizada del mismo. Esta traducción es solamente un medio de ayuda y deberá ser comparada con el texto en idioma original, que es la única versión del texto que tendrá validez legal.

Léonard Lifar
ll@35nord.com