Serie A Club Parma Calcio tekent deal met statistieken Voer voor toegang tot de meest geavanceerde speleridentificatietool: Edge Recruitment

De Serie A-ploeg wordt de eerste club ter wereld die toegang heeft tot het innovatieve Edge Recruitment-platform

CHICAGO & LONDEN--()--Vandaag heeft Stats Perform, de leider op het gebied van sporttechnologie op het gebied van data en AI, een deal aangekondigd met de Italiaanse voetbalclub Parma Calcio, onlangs gekocht door de in Iowa gevestigde Krause Group, die de Serie A-ploeg zal worden de eerste club ter wereld die toegang heeft tot het innovatieve Edge Recruitment-platform, de meest geavanceerde speler-identificatietool in de branche.

Sinds de opkomst van technische scouting halverwege de jaren 2000, gebruiken rekruteringsanalisten gegevens om potentiƫle klanten te beoordelen door de lens van traditionele positielabels op het veld. Edge Recruitment werd eerder dit seizoen gelanceerd en introduceert een nieuwe methode om spelers te beoordelen, waarbij meerdere AI-aangedreven modellen worden toegepast om spelers te profileren op basis van hun rol in een team.

Stats Perform Contacts:
Sarah Butler, Stats Perform PR Manager