Endeavour Vision sluit Endeavour Medtech Growth II LP af voor $ 375 miljoen om te investeren in transformatieve gezondheidszorgtechnologieën

Het nieuwe fonds zal investeren in ontwrichtende technologieën om de zorgverlening te stroomlijnen en de resultaten voor patiënten te verbeteren

Endeavour Vision - Supporting medtech and digital health companies to shape the healthcare systems of tomorrow (Photo: Business Wire)

ST PETER PORT, Guernsey & GENEVA & MINNEAPOLIS--()--Endeavour Vision kondigt vandaag de sluiting aan van Endeavour Medtech Growth II (EMG II) LP voor USD 375 miljoen aan investeringsverplichtingen. Het fonds zal dezelfde strategie volgen als zijn voorganger: het ondersteunen van medtech-innovaties in de groeifase en digitale gezondheidsinnovaties die de zorgstandaard verbeteren en de zorgstelsels efficiënter maken. Zowel nieuwe als terugkerende investeerders steunden EMG II LP, waaronder openbare pensioenfondsen, multi-manager fondsen, family offices en vermogende particulieren. EMG II LP bouwt voort op de twee decennia aan investeringen in de gezondheidszorg van Endeavour Vision, die tot op heden meer dan 500 miljoen dollar hebben geïnvesteerd in 42 bedrijven, waarvan er 21 zijn vertrokken via een overname of beursgang.

Sarbjit Kunar
sk@endeavourvision.com