GE en Hitachi ABB Power Grids ondertekenen belangrijke overeenkomst ter vermindering van de milieueffecten in de sector van de elektriciteitstransmissie

• SF6 een isolerend en schakelgas dat veel wordt gebruikt in elektrische hoogspanningsapparatuur, is een krachtig broeikasgas
  • Deze historische overeenkomst, aangekondigd net voor Dag van de Aarde 2021, zal nutsbedrijven in staat stellen hun uitstoot van broeikasgassen te versnellen

PARIJS & ZURICH--()--GE Renewable Energy’s Grid Solutions-activiteiten (NYSE: GE) en Hitachi ABB Power Grids Ltd. hebben vandaag een niet-exclusieve, wederzijdse licentieovereenkomst aangekondigd met betrekking tot het gebruik van een alternatief gas voor zwavelhexafluoride (SF6) gebruikt in hoogspanningsapparatuur. Dit gasmengsel op basis van fluoronitril heeft een aanzienlijk verminderde impact op het milieu in vergelijking metSF6.

For media inquiries:
Allison J. Cohen