EpiEndo Pharmaceuticals kondigt de lancering aan van de eerste klinische studie bij mensen van een niet-antibioticum macrolide voor de behandeling van chronische inflammatoire luchtwegaandoeningen

Eerste klinische proef bij mensen met EpiEndo’s loodverbinding, EP395, voor chronische inflammatoire luchtwegaandoeningen begint bij de Medicines Evaluation Unit in Manchester, VK

REYKJAVIK, IJsland--()--EpiEndo Pharmaceuticals (www.epiendo.com), een biofarmaceutisch bedrijf in een klinische fase dat nieuwe niet-antibiotische macrolide therapeutica ontwikkelt voor de behandeling van ontstekingsaandoeningen,heeft vandaag aangekondigd dat de eerste proefpersonen zijn gedoseerd in de eerste fase I klinische studie van het bedrijf met zijn voornaamste kandidaat, EP395, bij de Medicines Evaluation Unit (MEU) in Manchester, Verenigd Koninkrijk (clinicaltrials.gov identificatienummer NCT04819854). De studie wordt geleid door Professor Dave Singh, Professor in Respiratoire Farmacologie aan de Universiteit van Manchester en Medisch Directeur van MEU.

Maria Bech
E-mail: maria.bech@epiendo.com