Northern Data verkoopt Texas datacenteractiviteiten aan Riot Blockchain Inc. voor ongeveer EUR 550 miljoen – operationele EBITDA-verwachting voor boekjaar 2021 blijft ongewijzigd

• Vanwege de sterke, winstgevende groei van de resterende zes locaties binnen de multi-site-strategie van
  • Northern Data’s, blijft de operationele EBITDA-verwachting voor het boekjaar 2021 ongewijzigd
  • Nog eens acht nieuwe, zeer efficiënte locaties wereldwijd in ontwikkeling
  • Alle nieuw ontwikkelde sites zijn volledig gebaseerd op hernieuwbare energiebronnen

FRANKFURT AM MAIN, Duitsland--()--Northern Data AG (XETRA: NB2, ISIN: DE000A0SMU87), een toonaangevende ontwikkelaar en exploitant van infrastructuuroplossingen voor high-performance computing (“HPC”), verkoopt zijn Amerikaanse dochteronderneming Whinstone Inc. , die een krachtige datacenterfaciliteit exploiteert in Rockdale, Texas, aan Riot Blockchain Inc. (NASDAQ: “RIOT”), een van de grootste in de VS gevestigde beursgenoteerde bitcoin-mijnwerkers in Noord-Amerika. De vergoeding in de transactie bestaat uit EUR 67 miljoen in contantencomponent (contant en schuldenvrij) en 11,8 miljoen gewone aandelen van Riot Blockchain Inc., die op basis van de laatste slotkoers van Riot Blockchain Inc. (registratiedatum april 7, 2021: 48,37 USD), komt overeen met een totale waarde van 481 miljoen EUR. Bijgevolg bedraagt ​​het totale volume van de transactie ongeveer 548 miljoen EUR. Na afronding van de transactie zal Northern Data AG ongeveer 12% van de totale uitstaande gewone aandelen van Riot Blockchain Inc.

Media:
Email: sh@crossalliance.de