KD Pharma neemt productiemiddelen van Rohner AG over

Overname vergroot de CDMO-mogelijkheden van KD Pharma

BIOGGIO, Zwitserland--()--De KD Pharma Group heeft de productieactiva van de voormalige Rohner AG overgenomen. De activa geven KD Pharma toegang tot nieuwe complementaire technologieën die het bedrijf in staat zullen stellen zijn activiteiten op het gebied van farmaceutische contract manufacturing (“CDMO”) verder uit te breiden. Bovendien heeft KD Pharma zijn CDMO-team versterkt door een aantal sleutelpersoneel van het voormalige Rohner-team in dienst te nemen.

“KD Pharma heeft alle technologie, capaciteit en mensen om een nog grotere speler op de CDMO-markt te worden”, zegt Oscar Groet, CEO van de KD Pharma Group. “Rohner stond bekend om zijn unieke chemische processen en technologische mogelijkheden, waardoor het moeilijke, uit meerdere stappen bestaande farmaceutische tussenproducten en API’s kon produceren”, vervolgde Groet, “dit past bij onze strategie om gezondheidsoplossingen te creëren en waarde te bieden aan klanten door gebruik te maken van een unieke toolbox met technologieën.”

Adam Ismail
Chief Strategy Officer