Arctic Blue Beverages: ‘s Werelds eerste op gin gebaseerde haverlikeur komt uit Finland

Arctic Blue Beverages Oy, de fabrikant van Arctic Blue Gin, lanceert ‘s werelds eerste haverlikeur op basis van gin. Arctic Blue Oat is veganistisch en glutenvrij, gemaakt van biologische Finse haver.

Arctic Blue Beverages Oy, the manufacturer of Arctic Blue Gin is launching the world's first gin-based oat liqueur. Arctic Blue Oat is vegan and gluten-free, made from organic Finnish oats. (Photo: Business Wire)

HELSINKI--()--Arctic Blue Beverages Oy, de fabrikant van de internationaal bekroonde Arctic Blue Gin, lanceert ‘s werelds eerste haverlikeur op basis van gin. De markt voor zuivelalternatieven groeit erg snel in zowel Europa als de Verenigde Staten, waar de groei al twee jaar op rij met de driecijferige cijfers ligt. Haver zal naar verwachting de grootste plantaardige grondstof in zijn productveld worden – zelfs meer dan amandel – met een omzet van meer dan € 1 miljard in de komende vijf jaar.

Jan Erola
Communication and PR