Centessa Pharmaceuticals kondigt het vertrek aan van Dr. Moncef Slaoui

CAMBRIDGE, Massachusetts & LONDEN--()--Centessa Pharmaceuticals (“Centessa”) heeft vandaag aangekondigd dat Moncef Slaoui, M.D., met onmiddellijke ingang zijn functie als Chief Scientific Officer, adviseur heeft neergelegd. Het vertrek van dr. Slaoui uit Centessa volgt op de meldingen van beschuldigingen van seksuele intimidatie en ongepast gedrag jegens een medewerker van GlaxoSmithKline plc (“GSK”) enkele jaren geleden, die we vernamen na de aankondiging door GSK.

Saurabh Saha, M.D., Ph.D., chief executive officer van Centessa verklaarde: “Het Centessa-managementteam en de raad van bestuur waren verontrust toen ze het nieuws van gisteren over dr. Slaoui vernamen. Centessa zet zich absoluut in voor het bevorderen van een cultuur van respect die vrij is van pesterijen en discriminatie van welke aard dan ook, en zet zich vastberaden in voor het handhaven van een werkomgeving die onze sterke waarden als bedrijf weerspiegelt.”

Media:
Dan Budwick, 1AB