De NOXCOVID-proef van Noxopharm gaat verder naar de laatste fase

SYDNEY--()--Het Australische geneesmiddelenontwikkelingsbedrijf Noxopharm Limited (ASX: NOX) heeft in de klinische fase aangekondigd dat Veyonda is goedgekeurd om naar de tweede en laatste fase van de NOXCOVID-1 klinische studie te gaan op advies van de clinici van de studie.

Deel 1 van de NOXCOVID-1-studie betrof 26 patiënten en was een dosisverhogende arm die de veiligheid van het verhogen (400, 600, 800, 1200, 1800 mg) dagelijkse Veyonda-doseringen test. De dosis van 1800 mg werd door patiënten met matige COVID-19-ziekte voldoende goed verdragen geacht om de voorkeursdosis te worden. De hoge tolerantie van het geneesmiddel door patiënten met een zeer slechte longfunctie levert verder bewijs van de veiligheid van Veyonda bij patiënten met een acute ziekte.

Jane Byram
SCORR Marketing