VALBIOTIS publiceert zijn jaarresultaten voor 2020

LA ROCHELLE, Frankrijk--()--Hoogtepunten en resultaten van 2020

• Wereldwijd strategisch partnerschap met Nestlé Health Science voor de ontwikkeling en marketing van TOTUM-63, een plantaardige werkzame stof met klinisch bewezen metabole gezondheidsvoordelen bij prediabetische personen.
  • Lancering van REVERSE-IT, een wereldwijde cruciale fase II / III klinische studie van TOTUM-63 voor het verminderen van risicofactoren voor diabetes type 2.
  • Nieuwe mijlpalen bereikt met TOTUM-070, een plantaardige werkzame stof voor het verlagen van LDL-cholesterol, een risicofactor voor hart- en vaatziekten.
  • € 14,6 miljoen in contanten op 31 december 2020.

Gebeurtenissen en vooruitzichten na balansdatum

• Er worden belangrijke mijlpalen verwacht in de ontwikkeling van TOTUM-070 (verlaging van het LDL-cholesterolgehalte in het bloed).
  • Vooruitgang in zicht bij de ontwikkeling van TOTUM-854, een plantaardige werkzame stof voor het verlagen van de bloeddruk, een risicofactor voor hart- en vaatziekten.

VALBIOTIS (FR0013254851 – ALVAL, in aanmerking komend voor PEA / SME), een onderzoeks- en ontwikkelingsbedrijf dat zich inzet voor wetenschappelijke innovatie voor het voorkomen en bestrijden van stofwisselingsziekten, publiceert zijn resultaten voor boekjaar 2020 en rapporteert over de recente vooruitgang.

VALBIOTIS / CORPORATE COMMUNICATION
Carole Rocher / Marc Delaunay