Jabil kondigt wereldwijde investering aan in papieren verpakkingsoplossingen om te voldoen aan de toegenomen vraag naar CPG-duurzaamheid

Nieuwe automatisering en machines zullen de verpakkingscapaciteit voor Noord-Amerikaanse en Europese markten vergroten

ST. PETERSBURG, Fla.--()--Jabil Inc. (NYSE: JBL) heeft vandaag uitbreidingsplannen aangekondigd voor zijn nieuw verworven technologie voor papierflessen met een investering van $ 25 miljoen in de locatie van dochteronderneming Ecologic in Manteca, Californië en de bouw van een nieuw papier flessenfabriek in zijn duurzaamheidscentrum van excellentie in Tortosa, Spanje. Deze uitbreiding zal de eerste op papier gebaseerde geschaalde technologie op de markt creëren, aangezien Jabil de innovatieve pulpvormcapaciteiten van Ecologic levert aan nieuwe regio’s en de productie van honderden miljoenen nieuwe papierverpakkingen mogelijk maakt.

Jabil doet deze investering als reactie op de grote vraag op de markt voor verpakte consumptiegoederen (CPG). Volgens Euromonitor gaven consumenten aan dat ze drie keer meer de voorkeur geven aan papieren verpakkingen boven alternatieven die gebruik maken van metaal of plastic.

Michelle Smith
VP Communications & Brand Strategy, Jabil