Xendit haalt 64,6 miljoen dollar op, onder leiding van Accel, serie B om zijn digitale betaling infrastructuur op te schalen en luidt een nieuw tijdperk van economische veiligheid en betrouwbaarheid in Zuidoost-Azië in

JAKARTA, Indonesië--()--Xendit, de snelstgroeiende digitale betaling infrastructuur voor Zuidoost-Azië, kondigt aan dat het US $ 64,6 miljoen heeft opgehaald in een Serie B-ronde onder leiding van Accel om veiliger en betrouwbaarder economisch succes in de regio te behalen. In totaal heeft het bedrijf $ 88 miljoen aan financiering opgehaald. Te midden van de snelle digitale transformatie in Zuidoost-Azië, ondersteunt Xendit snel bedrijven van elke omvang en verwerkt het jaarlijks meer dan 65 miljoen transacties met een betalingswaarde van US $ 6,5 miljard.

“Zuidoost-Azië is een enorm complexe regio, met Indonesië alleen al met 17.000 verschillende eilanden – om nog maar te zwijgen over de regelgevende en technologische uitdagingen van de regio. Proberen de bedrijven van morgen op de infrastructuur van gisteren op te bouwen, houdt de bedrijven in Zuidoost-Azië tegen,” aldus Moses Lo, CEO en medeoprichter. “Deze laatste investering zal Xendit in staat stellen om onze digitale betaling infrastructuur snel op te schalen en miljoenen kleine en middelgrote bedrijven in Zuidoost-Azië de weg naar de digitale economie te bieden.”

Malia O’Connor
xendit@sutherlandgold.com