Protembis kondigt voltooiing aan van 20 gevallen in onderzoek naar Europese CE-markering met het ProtEmbo® Cerebral Protection System

Inschrijving met apparaat van de geavanceerde generatie voor volledige cerebrale bescherming halverwege in klinische studie in Duitsland en Polen

AKEN, Duitsland--()--Protembis GmbH, een particulier opkomend bedrijf op het gebied van medische hulpmiddelen, kondigde vandaag de succesvolle afronding aan van 20 klinische gevallen in haar Europese regelgevende studie van het ProtEmbo® Cerebral Protection System. Het ProtEmbo® systeem is een intra-aortafilterapparaat dat embolisch materiaal wegbuigt van de hersenen tijdens transcatheter aortic valve replacement (TAVR). Het apparaat is een onopvallend systeem dat wordt toegediend via de linker radiale slagader, een ideale toegangslocatie waardoor artsen interferentie met TAVR-apparatuur kunnen vermijden, die doorgaans wordt toegediend via de femorale slagader.

Protembis GmbH
Karl von Mangoldt & Conrad Rasmus