Open bankieren een wereldwijde revolutie in wording, volgens het rapport van de Economist Intelligence Unit voor Temenos

• Bijna de helft (45%) van de bankbestuurders wereldwijd is van plan hun bedrijfsmodellen om te vormen tot digitale ecosystemen
  • Open bank hub initiatieven, die klanten de mogelijkheid bieden om hun bankgegevens te koppelen aan externe leveranciers, is wereldwijd de op een na meest gekozen innovatiestrategie, genoemd door 29% van de respondenten
  • Dit onafhankelijke rapport bespreekt strategieën voor open bankieren in verschillende regio’s op basis van gegevens van meer dan 300 senior bankmanagers, van wie de helft C-suite is

GENÈVE--()--Temenos (SIX: TEMN), het bank softwarebedrijf, heeft vandaag een nieuw rapport gepubliceerd “ Open banking: revolution of evolution?” geschreven door de Economist Intelligence Unit (EIU) en gebaseerd op een enquête onder meer dan 300 bankmanagers wereldwijd. Het stelt vast dat bijna de helft (45%) van plan is hun bedrijfsmodellen om te zetten in digitale ecosystemen en bijna een derde (29%) heeft strategieën voor open bank hub-initiatieven. Terwijl bankgegevens beginnen te stromen, is volgens het rapport de wereldwijde revolutie in open banking een werk in uitvoering en zijn klantervaring en vertrouwen essentieel om het ware potentieel ervan te ontsluiten.

Jessica Wolfe & Scott Rowe
Temenos Global Public Relations