VALBIOTIS kondigt het eerste bezoek van de patiënt aan in de Fase II HEART klinische studie over TOTUM-070 en voert zijn onderzoeksprogramma tegen hypercholesterolemie in 2021 op

• De eerste proefpersoon, met bloed LDL-cholesterol (“slechte cholesterol”) niveaus van meer dan 130 mg/dL, heeft het eerste medische onderzoek ondergaan voor het HEART-protocol op de werkzame stof TOTUM-070.
  • De HEART-studie omvat 120 mensen met een verhoogd LDL-cholesterol in het bloed, een risicofactor voor hart- en vaatziekten en het primaire eindpunt van de studie. Resultaten worden begin 2022 verwacht.
  • Tegelijkertijd zal VALBIOTIS in 2021 een klinische studie uitvoeren over TOTUM-070 om alle metabolieten van deze werkzame stof te karakteriseren en hun effecten op menselijke celmodellen te identificeren.
  • Uitgebreid preklinisch werk zal gelijktijdig worden uitgevoerd op het R&D-platform en worden voorgelegd aan de jaarlijkse bijeenkomst van de American Heart Association (AHA) in november 2021.
  • Dit ontwikkelingsprogramma zal begin 2022 uitgebreide gegevens opleveren om TOTUM-070 te positioneren als een doorbraakinnovatie op de markt voor cardiovasculaire risicopreventie.

LA ROCHELLE, Frankrijk--()--VALBIOTIS (FR0013254851 – ALVAL / in aanmerking komend voor de PEA/SME) (Parijs:ALVAL), een Frans Research & Development bedrijf dat zich toelegt op wetenschappelijke innovatie voor de preventie en bestrijding van stofwisselingsziekten, kondigt het eerste bezoek van een patiënt aan in de klinische studie Fase II HEART waarin TOTUM-070 wordt geëvalueerd, een innovatieve actieve stof voor de verlaging van het LDL-cholesterolgehalte in het bloed, een risicofactor voor hart- en vaatziekten.

VALBIOTIS / CORPORATE COMMUNICATION
Carole Rocher / Marc Delaunay