Bank of America kondigt acties aan om vóór 2050 een netto-nuluitstoot van broeikasgassen te realiseren

Publiceert operationele doelen voor 2030

CHARLOTTE, N.C.--()--Voortbouwend op de jarenlange steun van Bank of America voor de klimaatovereenkomst van Parijs, heeft het bedrijf vandaag de eerste stappen geschetst om zijn doelstelling van netto nuluitstoot van broeikasgassen (GHG) te bereiken in zijn financieringsactiviteiten, operaties en toeleveringsketen vóór 2050. Bank of America blijft actief samenwerken met haar klanten om hun eigen transities naar netto nul te helpen versnellen, en is van plan tussentijdse op wetenschap gebaseerde emissiedoelstellingen vast te stellen voor portefeuilles met hoge emissies, waaronder energie en stroom. Bovendien heeft Bank of America haar bredere operationele doelstellingen en doelstellingen voor de toeleveringsketen voor 2030 bekendgemaakt als onderdeel van een holistische toewijding aan ecologische duurzaamheid.

Reporters may contact:
Kelly Sapp, 1.980.214.3070