Takeda bereikt leidende posities in de branche in 2021 Access to Medicine Index

• Bedrijf zesde overall en leidt de farmaceutische sector op het gebied van toegangsbeheer
  • Beveiligde marktleidende posities op alle drie de geëvalueerde technische gebieden
  • Toont sterke prestaties bij het versterken en naleven van gezondheidssystemen

OSAKA, Japan & CAMBRIDGE, Massachusetts--()--Takeda Pharmaceutical Company Limited (TSE: 4502/NYSE: TAK) (“Takeda”) heeft een leidende positie verworven in de 2021 Access to Medicine (AtM) Index, gepubliceerd vandaag. Specifiek behaalde het bedrijf opmerkelijke, hoge scores op alle drie de technische gebieden die door de Index worden geëvalueerd, waaronder de eerste plaats in Governance of Access. Volgens de Index liet Takeda ook sterke prestaties zien op het gebied van versterking van het gezondheidssysteem, compliance en R&D capaciteitsopbouw.

“Deze eer onderstreept Takeda’s toewijding om prioriteit te geven aan de behoeften van de patiënt door toegang te garanderen tot onze levensveranderende behandelingen”, aldus Christophe Weber, president en CEO van Takeda. “Als een doelgericht bedrijf dat de patiënt centraal stelt bij alles wat we doen, zetten we ons niet alleen in om medicijnen uit te vinden, maar ook om ervoor te zorgen dat patiënten toegang hebben tot transformatieve therapieën.”

Media:
Japanese Media