Roku TV is nummer 1 in de Verenigde Staten en Canada, waar het Smart TV Operating System (OS) wordt verkocht

Onthult Wireless Soundbar om OEM-merken in staat te stellen audioapparaten te bouwen voor Roku TV;

Breidt het Roku TV Ready-programma verder uit in de VS en naar internationale markten

SAN JOSE, Californië--()--Roku, Inc. (Nasdaq: ROKU) heeft vandaag aangekondigd dat Roku® OS volgens NPD’s Weekly Retail Tracking Service het nummer 1 smart tv-besturingssysteem is dat in de VS en Canada wordt verkocht. Roku TV™ had 38% van het marktaandeel in de VS en 31% in Canada, gebaseerd op beschikbare gegevens van 5 januari tot en met 26 december 2020, en behield daarmee de leidende positie in beide regio’s. * In Noord-Amerika werden miljoenen Roku TV-modellen verkocht in duizenden winkels en biedt consumenten honderden modellen om uit te kiezen in een reeks formaten en beeldkwaliteitsopties – van 24-inch HD tot 75-inch 4K HDR-modellen.

Sarah Novatt
Snovatt@roku.com