H.I.G. Kapitaal sluit H.I.G. Europe Capital Partners III voor € 1,1 miljard

MIAMI--()--H.I.G. Capital (“H.I.G.”), een toonaangevende wereldwijde alternatieve vermogensbeheerder met $ 42 miljard eigen vermogen onder beheer, is verheugd de sluiting aan te kondigen van zijn derde European Lower Middle Market Fund, H.I.G. Europe Capital Partners III (het “Fonds”). Het fonds sloot af met totale investeringsverplichtingen van € 1,1 miljard, waarmee het zijn doelstelling overtrof. Het Fonds zal de succesvolle strategie van zijn twee voorgangersfondsen voortzetten door private equity-investeringen te doen in bedrijven uit het lagere middensegment, voornamelijk in West-Europa.

Sami Mnaymneh en Tony Tamer, H.I.G. Medeoprichters en co-CEO’s zeiden: “We zijn verheugd met de aanhoudende steun van onze commanditaire vennoten, wat hun vertrouwen weerspiegelt in het vermogen van ons Europese team en onze gedifferentieerde investeringsaanpak.”

Wolfgang Biedermann
Head of Europe Buyouts