Cummins Inc.: Momentum voor rijden op waterstof groeit nu Europese consument voor reizen het klimaat de prioriteit geeft boven de kosten

GLADBECK, Duitsland--()--In samenhang met de European Hydrogen Week, heeft de wereldwijde leider op het gebied van energie, Cummins Inc. (NYSE: CMI) vandaag nieuw onderzoek bekendgemaakt waarin meer dan de helft van de forenzen in het Verenigd Koninkrijk (VK) bereid zou zijn om naar het werk te reizen met een trein of bus die door waterstof werd aangedreven om hun ecologische voetafdruk te verkleinen en emissies te verlagen. Bijna de helft van de forenzen in België en Duitsland hadden dezelfde mening. Deze nieuwe gegevens werden in oktober 2020 verkregen via een enquête onder 6000 respondenten in België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

“Het is bemoedigend te zien dat Europese burgers en regeringen de prioriteit geven aan het klimaat en begrijpen dat de investering in waterstoftechnologieën een manier is om het milieu te verbeteren en het economisch herstel van de impact van COVID-19 te stimuleren,” aldus Amy Adams, vicepresident van Fuel Cell & Hydrogen Technologies bij Cummins. “Nu zowel de EU als het VK zich ertoe verbinden om in 2050 koolstofneutraal te zijn, hebben beleidsvormers en burgers een wezenlijk verlangen om samen het verschil te maken. Waterstof maakt een belangrijk onderdeel uit van Cummins' portfolio met oplossingen die onze klanten helpen succesvol te zijn en als traject naar nuluitstoot.”

De enquêteresultaten duiden op een positieve houding tegenover schone technologische alternatieven voor het openbaar vervoer, waarbij ongeveer 40% van de consumenten in België, Duitsland en het VK bereid is om £ 1 of € 1 meer te betalen voor hun dagelijkse woon-werkverkeer om hun ecologische voetafdruk te verkleinen.

48% van de Britse burgers gaf aan dat koolstofarme technologieën belangrijk zijn voor het economisch herstel van COVID-19 in het VK. Bovendien was meer dan 40% van de burgers in België en Duitsland het ermee eens dat koolstofarme technologieën belangrijk zijn voor de economische herstelplannen in hun land.

Op de vraag over het kopen of huren van een auto die wordt aangedreven door waterstof, meldde meer dan een kwart van de respondenten in België en het VK dat ze zich zorgen maakten over de investeringskosten. Minder dan 20 procent van de consumenten in Duitsland, het VK en België werd ook afgeschrikt door het beperkte aantal beschikbare tankstations voor waterstof. Verder gelooft een op de vijf burgers in het VK dat het 20-30 jaar zal duren voordat er meer auto's op de weg zijn die op waterstof rijden dan op gas, en bijna een kwart denkt dat dit nooit zal gebeuren. Een derde van de consumenten in Duitsland en meer dan een kwart in België was het hiermee eens.

Gelukkig zijn consumenten in Europa bereid om over te stappen op duurzamer openbaar vervoer – en deze technologie is nu beschikbaar. Alstom’s iLint, heeft bijvoorbeeld aangetoond dat treinen die op waterstof rijden een effectieve oplossing zijn voor duurzamere spoorwegnetten in Europa. Met de juiste commerciële technologieën kunnen consumenten hun ecologische voetafdruk zonder extra kosten verkleinen.

-EINDE-

Methodologie

Dit onderzoek werd in oktober 2020 uitgevoerd met behulp van Google Surveys. In opdracht van Cummins werden 6000 consumenten in België, Duitsland en het VK ondervraagd.

Over Cummins Inc.

Cummins Inc. is een wereldwijd technologiebedrijf dat een breed scala aan betrouwbare, schone energieoplossingen ontwerpt, produceert, distribueert en onderhoudt, waaronder diesel-, aardgas-, hybride, elektrische en alternatieve oplossingen. Cummins werd in 1919 opgericht en is gevestigd in Columbus, Indiana (VS). Het bedrijf heeft klanten in meer dan 190 landen en gebiedsdelen ter wereld. Voor meer informatie gaat u naar www.cummins.com/alwayson.

Jon Mills
Cummins Inc.