PerkinElmer SARS-CoV-2 RT-PCR-assay ontvangt CE-markering voor speeksel- en monsterpooling om symptomatische en asymptomatische personen te testen

Niet-invasieve monsterverzameling en batchverwerking om symptomatische en asymptomatische personen te testen – een doorbraak in COVID-19-testen

WALTHAM, Massachusetts--()--PerkinElmer, Inc. kondigde vandaag aan dat zijn PerkinElmer® SARS-CoV-2 Real-time RT-PCR-test CE-IVD-markering heeft ontvangen voor het gebruik van speeksel als monstertype en de mogelijkheid om te poolen maximaal vijf monsters verzameld van personen die worden verdacht van COVID-19 of asymptomatische personen.

SARS-CoV-2-testen met speeksel zijn minder invasief, verminderen het risico van blootstelling van gezondheidswerkers die betrokken zijn bij het nemen van monsters en de noodzaak van frequente vervanging van persoonlijke beschermingsmiddelen.

Labs in landen die de CE-markering accepteren, hebben nu de mogelijkheid om speekselmonsters te accepteren en monsterpooling te implementeren met behulp van de PerkinElmer SARS-CoV-2 Real-time RT-PCR-test. Het samenvoegen van monsters met behulp van speekselmonsters is een cruciale vooruitgang die mogelijk wordt gemaakt door de chemie van PerkinElmer en de strenge productiesystemen. De PerkinElmer SARS-CoV-2 real-time RT-PCR-test is gebaseerd op de meest gevoelige SARS-CoV-2-test met de laagste detectielimiet op de markt, volgens de vergelijkende gegevens van het FDA-referentiepanel.

Chet Murray
chet.murray@perkinelmer.com