Moody’s ESG Solutions Group stelt Global Head of Climate Solutions aan

LONDEN--()--Moody’s heeft vandaag aangekondigd dat het Emilie Mazzacurati heeft aangesteld als Global Head of Moody’s Climate Solutions. In deze nieuw opgerichte rol zal mevrouw Mazzacurati toezicht houden op de klimaatoplossingen binnen Moody’s ESG Solutions Group, een nieuwe business unit die eerder dit jaar werd opgericht om te voldoen aan de groeiende wereldwijde vraag naar ESG en klimaatanalyse. Mevrouw Mazzacurati zal rapporteren aan Andrea Blackman, Global Head of Moody’s ESG Solutions.

“Naarmate het wereldwijde bewustzijn en de erkenning van de financiële risico’s van klimaatverandering toenemen, zet Moody’s zich in om te voldoen aan de marktbehoeften aan toekomstgerichte, wetenschappelijk gedreven klimaatanalyses die bijdragen aan een veerkrachtig financieel systeem, verantwoord kapitalisme en het vergroenen van de economie. , ”Zei mevrouw Blackman. “Emilie’s uitgebreide klimaatexpertise zal van vitaal belang zijn voor onze voortdurende ontwikkeling van klimaatoplossingen en om ervoor te zorgen dat Moody’s een leidende stem is op dit belangrijke gebied.”

Moody’s ESG Solutions:
Lisa Stanton