Wipro’s jaarlijkse State of Cybersecurity Report toont aan dat AI steeds meer wordt toegepast in cyberbeveiliging om geavanceerde tegenstanders aan te pakken

Bijna de helft (49%) van de organisaties is van plan om de cognitieve en AI-mogelijkheden voor beveiliging uit te breiden om aanvallen sneller te detecteren en erop te reageren

EAST BRUNSWICK, NJ & BANGALORE, India--()--Wipro Limited (NYSE: WIT, BSE: 507685, NSE: WIPRO), een toonaangevend wereldwijd bedrijf op het gebied van informatietechnologie, consulting en bedrijfsproces diensten, heeft vandaag zijn jaarlijkse State of Cybersecurity Report (SOCR) gepubliceerd dat veranderende perspectieven van cyberbeveiliging wereldwijd presenteert.

Het rapport biedt nieuwe inzichten over hoe Artificial Intelligence (AI) zal worden gebruikt als onderdeel van verdedigingsstrategieën naarmate meer organisaties doorvechten om met geavanceerde cyberaanvallen veerkrachtiger te worden. Er is een toename van O&O waarbij 49% van de wereldwijde cybersecurity-gerelateerde patenten die de afgelopen vier jaar zijn ingediend, gericht was op AI en Machine Learning (ML) -toepassingen. Bijna de helft van de organisaties breidt cognitieve detectiemogelijkheden uit om onbekende aanvallen in hun Security Operations Center (SOC) aan te pakken.

Media Contact:
Nisha Chandrasekaran