Echosens benadrukt verband tussen diabetes en leverziekte, dringt aan op niet-invasieve detectie en monitoring van levervet om de progressie van de ziekte te stoppen

Wereld Diabetes Dag, 14 november 2020

PARIJS & WALTHAM, Mass.--()--Echosens, een hoogtechnologisch bedrijf dat de FibroScan-productfamilie aanbiedt, erkent het belang van Wereld Diabetes Dag (WDD), 14 november, ondersteunt de International Diabetes Federation en de World Health Organization, en voegt zich bij leiders in de gezondheidszorg over de hele wereld om het bewustzijn te vergroten over non-alcoholic fatty liver disease (NAFLD) en de prevalentie van 70% onder type 2-diabetespatiƫnten. Het begrijpen van de levergezondheid bij mensen met type 2-diabetes is van toenemend belang, aangezien gegevens suggereren dat mensen met type 2-diabetes en NAFLD een tweevoudig risico lopen op sterfte door alle oorzaken dan degenen die alleen met type 2-diabetes leven.

Media:
Brittany Tedesco