Gepoolde analyses tonen aan dat NILEMDO® ▼ het cholesterol significant verlaagt in verschillende subgroepen in fase 3-gegevens gepresenteerd op AHA 2020

• NILEMDO®▼(bempedoïnezuur) is een nieuwe, eersteklas, orale, eenmaal daagse behandeling die Low-Density Lipoprotein Cholesterol (LDL-C) verlaagt en kan worden gecombineerd met andere behandelingen om het cholesterol nog verder te verlagen
  • Bempedoïnezuur werkt in op de bekende cholesterolsyntheseroute, stroomopwaarts van het statinedoelwit in de lever, waardoor extra LDL-C-verlaging mogelijk is wanneer het wordt toegevoegd aan statine of andere lipidenverlagende therapieën
  • Vanwege het unieke werkingsmechanisme wordt bempedoïnezuur niet geactiveerd in skeletspieren, waardoor de kans op spiergerelateerde bijwerkingen afneemt
  • Analyse van fase 3-gegevens toonde aan dat bempedoïnezuur LDL-C significant verlaagde in week 12 bij mannelijke en vrouwelijke deelnemers*, met een grotere LDL-C-verlaging bij vrouwelijke deelnemers

MÜNCHEN--()--Daiichi Sankyo Europe GmbH (hierna ‘Daiichi Sankyo’) heeft vandaag de resultaten bekendgemaakt van twee gepoolde analyses van vier Fase 3 klinische onderzoeken naar bempedoïnezuur. De gegevens werden gepresenteerd op de virtuele American Heart Association (AHA) Scientific Sessions 2020.

Dr. Wolfgang Schiessl (Europe)
Daiichi Sankyo Europe GmbH
Director Product PR and Communications, Cardiovascular Europe

Dr. Wolfgang Schiessl (Europe)