Raysut Cement organiseert baanbrekende ceremonie voor de Duqm-fabriek van $ 30 miljoen in Oman

Raysut's groundbreaking ceremony for US$30 million Duqm plant. (Photo: AETOSWire)

MUSCAT, Oman--()--Raysut Cement Company (RCC), de grootste cementfabrikant van Oman, hield een baanbrekende ceremonie die de start van de bouw van zijn nieuwe maaleenheid van US $ 30 miljoen in Duqm in Oman inluidde.

De ontwikkeling van de Duqm-fabriek, een strategische uitbreiding voor het in Muscat Stock Market genoteerde RCC, vormt een aanvulling op het leiderschap van het bedrijf in de cementproductie en voegt nog eens 1 miljoen ton toe aan de productie van de groep, waardoor het totaal op 7,4 miljoen ton per jaar komt.

“Het baanbrekende is in twee opzichten een mijlpaal voor RCC. Het zal aanzienlijk bijdragen aan onze ambitieuze doelstellingen voor capaciteitsuitbreiding van 10 miljoen ton tegen 2022, die naar verwachting in de nabije toekomst verder zal worden opgeschaald tot 22 miljoen ton. Ten tweede zal het ons helpen om meer werkgelegenheid te creëren en zo onze inspanningen te ondersteunen om de sociale en economische vooruitgang in Oman te verbeteren,” zei Joey Ghose, CEO van de Groep.

Mr. Mohammed Ahmed Barakat Al-Ibrahim, Senior Communications Manager

Mr. Mohammed Ahmed Barakat Al-Ibrahim, Senior Communications Manager