Europees onderzoek toont hoogwaardige klantreferentiegegevens die cruciaal zijn voor digitale betrokkenheid

77% heeft data-initiatieven lopen om een volledig beeld van klanten te krijgen en digitale transformatie-inspanningen te ondersteunen

BARCELONA, Spanje--()--Volgens nieuw onderzoek van Veeva Systems (NYSE: VEEV) zijn klantgegevens cruciaal voor digitale transformatie-initiatieven voor Europese life sciences-bedrijven. Uit de bevindingen van de Veeva 2020 European Customer Data Survey blijkt dat commerciële dataleiders de waarde erkennen van het harmoniseren van gegevens voor een 360-gradenoverzicht van klanten, waarbij 77% het noemt als de belangrijkste drijfveer voor betere klantgegevens. Dit is vooral van cruciaal belang omdat steeds meer bedrijven overstappen op digitale betrokkenheid als primaire manier om in contact te komen met zorgprofessionals (HCP’s).

Bijna alle (91%) respondenten zeggen dat klantreferentiegegevens een wereldwijde strategische troef zijn. Gezien het belang van klantgegevens heeft meer dan driekwart een datakwaliteitsinitiatief gaande of gepland, wat duidt op een industriebrede stap om hun gegevens te verbeteren.

Roger Villareal
Veeva Systems
925-264-8885
roger.villareal@veeva.com

Release Summary

New research from Veeva shows that customer data is critical to digital transformation initiatives for European life sciences companies.

Roger Villareal
Veeva Systems