Fujikura betreedt de 5G mmWave-infrastructuurmarkt met de introductie van de hoogste prestaties in de industrie en een laag stroomverbruik Phased Array Antenna Module (PAAM)

Fig.1 Block diagram of Fujikura PAAM. (Graphic: Business Wire)

TOKYO--()--Fujikura Ltd. (TOKYO: 5803) (President & CEO: Masahiko Ito) heeft vandaag de introductie aangekondigd van de meest geavanceerde en sterk geïntegreerde Phased Array Antenna Module (PAAM) voor 5G mmWave in 3GPP-banden n257 ( 28 GHz), n258 (26 GHz) en n261 (27 GHz). De Fujikura PAAM is de best presterende PAAM in de branche en richt zich op toepassingen voor binnen en buiten, zoals 5G mmWave Fixed Wireless Access (FWA), 5G mmWave Mobile Wireless Access (MWA), 5G mmWave draadloze backhaul en andere opkomende toepassingen.

Belangrijkste onderscheidende kenmerken van de Fujikura PAAM
De Fujikura PAAM is een hoogwaardige phased array-antennemodule met een nieuwe geïntegreerde antenne en ondersteunt gelijktijdige dubbel gepolariseerde bundels bij zowel transmissie als ontvangst (figuur 1). De PAAM integreert de beste mmWave-IC's in zijn klasse die intern zijn ontwikkeld met behulp van een toonaangevend SiGe BiCMOS-proces. De PAAM heeft kenmerken van extreem lage ruisgetallen (NF) en maakt een grote linkmarge mogelijk voor uitgebreide dekking. Afstelbare faseverschuivers van het true-time-delay-type ondersteunen nauwkeurige en onafhankelijke fase- en amplitudecontrole over een breed frequentiebereik. De unieke faseverschuiver maakt niet alleen een eenvoudige straalbesturing mogelijk die nauwkeurige straalsturing met fijne resolutie mogelijk maakt, maar maakt ook een kalibratievrije werking mogelijk, waardoor de PAAM-installatie veel eenvoudiger wordt. De faseverschuiver houdt ook de verzonden of ontvangen signalen onvervormd door te voorzien in een onveranderlijke groepsvertraging en onveranderde bundelrichting in een breed frequentiebereik. Bovendien biedt Fujikura PAAM superieure digitale herconfiguratie waardoor (1) flexibele keuzes mogelijk zijn in de afweging tussen NF en lineariteit --- dit maakt een breed scala aan dekkingstoepassingen mogelijk door simpelweg digitale herconfiguratie van de PAAM, en (2) on- chipondersteuning voor duizenden balkconfiguraties. Dit zijn precies de functies die zeer gewenst zijn door fabrikanten van draadloze 5G-apparatuur.

Fujikura Ltd.
Corporate Communication Division