LivaNova presenteert nieuwe gegevens op jaarlijkse bijeenkomst van de European Association for Cardio-Thoracic Surgery, waarin de voordelen van een Perceval hechtdraadloze klep worden aangetoond

Nieuwe PERSIST-AVR-studieresultaten en SURE-AVR-register gegevensanalyse onderstrepen het nut van Perceval als een minimaal invasieve chirurgische benadering voor patiënten met aortaklepstenose

LONDEN--()--LivaNova PLC (NASDAQ: LIVN), een marktleidend bedrijf op het gebied van medische technologie en innovatie, heeft vandaag nieuwe gegevens aangekondigd van het klinische onderzoek Perceval® Sutureless Implant Versus Standard-Aortic Valve Replacement (PERSIST-AVR) en de Sorin Universal Registry on Aortic Valve Replacement (SURE-AVR). Resultaten van een PERSIST-AVR-subanalyse lieten betere klinische resultaten zien voor patiënten met aortaklepstenose die de Perceval hechtdraadloze chirurgische aortaklep kregen via minimally invasive cardiac surgery (MICS) dan patiënten die een stentklep kregen via dezelfde toegang. Gegevens van een SURE-AVR-subanalyse ondersteunden verder positieve bevindingen voor Perceval met behulp van MICS of volledige sternotomie. De resultaten werden gepresenteerd tijdens een reeks presentaties op de 34e jaarlijkse bijeenkomst van de European Association for Cardio-Thoracic Surgery (EACTS).

LivaNova PLC Media Contact
Deanna Wilke, +1 (281) 727-2764