Onderzoekers gebruiken Masimo ORi™, Oxygen Reserve Index, om de noodzaak van postoperatieve zuurstoftherapie te voorspellen bij pediatrische patiënten met obstructieve slaapapneu

Masimo Root® with ORi™ (Photo: Business Wire)

NEUCHATEL, Zwitserland--()--Masimo (NASDAQ: MASI) heeft vandaag de bevindingen bekendgemaakt van een abstract dat onlangs werd gepresenteerd op ANESTHESIOLOGY® 2020, de jaarlijkse bijeenkomst van de American Society of Anesthesiologists (ASA). In deze onafhankelijke, retrospectieve studie onderzochten onderzoekers van Masimo ORi™ (Oxygen Reserve Index) kon voorspellen of kinderen met obstructief slaapapneu syndroom (OSAS) die tonsillectomie ondergingen postoperatieve zuurstoftherapie nodig hadden.

ORi, beschikbaar buiten de VS, is een niet-invasieve en continue parameter die bedoeld is om inzicht te geven in de zuurstofstatus van een patiënt tijdens matige hyperoxie. Mogelijk gemaakt door het multi-wavelength® CO-oximetrieplatform, wordt ORi geleverd naast zuurstofverzadiging (SpO2), een klinisch bewezen Masimo SET® pulsoximetrie meting.

Masimo
Evan Lamb