CIEF 2020 geopend - Bouwen aan een internationaal platform voor innovatie

GUANGZHOU, China--()--Op 23 september vond de officiële opening plaats van de China Innovation and Entrepreneurship Fair (CIEF) in Guangzhou.

Dit jaar werd de CIEF gehouden van 23 tot 25 september. Het evenement, dat voor het eerst online en offline werd gehouden, werd bijgewoond door veel prominente interdisciplinaire branche-experts en geleerden en diverse vooraanstaande entiteiten uit de technologiemarkt. Tijdens de CIEF van dit jaar werden meer dan 3300 technologieprojecten en -producten gepresenteerd uit belangrijke strategische sectoren in opkomst, waaronder AI, automobieltechnologie, de nieuwste generatie IT, biogeneeskunde, nieuwe energie en nieuwe materialen en sporttechnologie.

Tijdens deze CIEF waren enkele internationale deelnemers uitgenodigd met projecten uit landen en regio's gelegen aan de Nieuwe Zijderoute, zoals Israël, Oekraïne en Wit-Rusland. Daarnaast werden 50 projecten gepresenteerd uit GOS-lidstaten, waaronder Rusland, Wit-Rusland, Kazachstan en Oezbekistan, alsmede uit westerse landen als Australië, Canada en Duitsland. Blijkens de cijfers namen dit jaar in totaal 213 projecten van 125 internationale exposanten deel aan de online presentaties, en namen 100 projecten van 12 internationale exposanten deel aan de offline presentaties.

De heer Peleg Levi, de Israëlische consul-generaal in Guangzhou, zei dat de CIEF een belangrijk platform is voor Israëlische bedrijven om in China te investeren, en dat veel Israëlische bedrijven groot belang hechten aan de rol van Guangzhou in China. “Guangzhou is een van de belangrijkste steden in dit deel van Azië. In de ogen van Israëlische ondernemingen is het aangrijpen van de kans om samen te werken met Guangzhou van net zo veel waarde als voet aan de grond te krijgen in dit deel van Azië.” Tijdens het speciale thema-evenement “Israel Day” van dit jaar namen 50 projecten uit Israël deel op het gebied van slimme mobiliteit en digitale landbouw. Op het gebied van geavanceerde verwerkings- en sorteerapparatuur van geoogste groente en fruit kwam Eshet Eilon uit Israël op het CIEF een technische transactie overeen met een bedrijf uit Guangzhou.

Naarmate de globalisering toeneemt, neemt het volume van de internationale handel in technologie toe. De stroom van professionals, technologie en kapitaal helpt de rationele allocatie van productiefactoren internationaal te bevorderen en de economische ontwikkeling te versnellen. Door samen te werken met internationale organisaties om te voldoen aan de eisen van vraag- en aanbodpartijen op het gebied van technologie en deze met elkaar in contact te brengen, zet het CIEF zich in om de transformatie en implementatie van binnenlandse en buitenlandse projecten in twee richtingen te bevorderen door middel van een model voor grensoverschrijdend verkeer en regionale integratie van innovatieve factoren, zoals talenten, kapitaal, informatie, technologie en het bouwen van een internationaal platform voor innovatie.

Beverly Yang
Beverly_Yang@idgchina.com.cn