DDoS-aanvallen nemen toe met 151% in de eerste helft van 2020

Recent onderzoek van Neustar onthult toename in intensiteit, verfijning en volume van DDoS-aanvallen te midden van seismische veranderingen als gevolg van COVID-19-pandemie

Figure 1: Percentage change in number of attacks by size category, 2020 vs. 2019 (Graphic: Business Wire)

LONDEN--()--Neustar, Inc., een wereldwijd bedrijf op het gebied van informatiediensten en technologie en leider op het gebied van identiteitsresolutie, heeft vandaag haar nieuwste rapport over cyberbedreigingen en -trends gepubliceerd, waarin significante verschuivingen in gedistribueerde denial-of-service (DDoS) -aanvalpatronen in de eerste helft van 2020. Het Security Operations Center (SOC) van Neustar zag het aantal DDoS-aanvallen met 151% toenemen in vergelijking met dezelfde periode in 2019. Deze omvatten de grootste en langste aanvallen die Neustar ooit heeft verzacht met 1,17 Terabits per- seconde (Tbps) en respectievelijk 5 dagen en 18 uur. Deze cijfers zijn representatief voor het groeiende aantal, het volume en de intensiteit van cyberaanvallen van het netwerktype naarmate organisaties overschakelden op operaties op afstand en de afhankelijkheid van werknemers van internet toenam.

Jenny Morris
Hotwire for Neustar