Moody’s lanceert Comprehensive ESG Solutions Group; Benoemt Global Head

LONDEN--()--Moody’s Corporation (NYSE: MCO) heeft vandaag de oprichting aangekondigd van een Environmental, Social, and Governance (ESG) Solutions Group om te voldoen aan de groeiende wereldwijde vraag naar ESG-inzichten. De groep maakt gebruik van de gegevens en expertise van Moody op het gebied van ESG, klimaatrisico’s en duurzame financiering, en sluit aan bij Moody’s Investors Service (MIS) en Moody’s Analytics (MA) om een ​​uitgebreide, geïntegreerde reeks ESG-klantoplossingen te leveren.

De ESG Solutions Group ontwikkelt tools en analyses die de impact van ESG-gerelateerde risico’s en kansen identificeren, kwantificeren en rapporteren. Moody’s ESG-capaciteiten werden uitgebreid na de investeringen in Vigeo Eiris (VE), een wereldwijde pionier op het gebied van ESG-beoordelingen, gegevens en tools en duurzame financiering, en Four Twenty Seven, een leider op het gebied van klimaatrisicoanalyse, in 2019. ESG- en klimaatrisico-overwegingen zijn reeds geïntegreerd in kredietratings en onderzoek aangeboden door Moody’s Investors Service, en zal worden geïntegreerd in een reeks van Moody’s Analytics-oplossingen voor risicobeheer, onderzoek, gegevens en analyseplatforms.

SHIVANI KAK
212.553.0298