SAB Biotherapeutics kondigt de eerste patiënt aan die in fase 1b van het klinisch onderzoek van SAB-185 voor de behandeling van COVID-19 wordt gedoseerd

Fase 1b klinische studie zal de veiligheid en farmacologische activiteit van SAB-185 bij COVID-19-patiënten evalueren

De tweede studie is deze maand gestart met het testen van SAB-185 voor de behandeling van COVID-19

SIOUX FALLS, SD--()--SAB Biotherapeutics (SAB), een biofarmaceutisch bedrijf in de klinische fase dat een nieuw immunotherapie platform ontwikkelt om gerichte polyklonale antilichamen te produceren, kondigde vandaag de dosering aan van de eerste patiënt in zijn Fase 1b klinische studie waarin de veiligheid wordt geëvalueerd en farmacologische activiteit van SAB-185, een COVID-19-therapeuticum. SAB-185, ontwikkeld op basis van het nieuwe technologieplatform van SAB dat gebruik maakt van de natuurlijke menselijke immuunrespons om een gedifferentieerde krachtige therapeutische optie te bieden die mogelijk virusmutaties aanpakt, wordt momenteel getest in een lopende fase 1-studie bij gezonde vrijwilligers voor de behandeling van COVID-19.

Melissa Ullerich
Tel: 605-695-8350