Smiths Detection voltooit de acquisitie van PathSensors

LONDEN--()--Smiths Detection, een wereldleider in detectie- en screeningtechnologieën, heeft vandaag bevestigd dat het de acquisitie van PathSensors heeft afgerond, een toonaangevend bedrijf voor biotechnologieoplossingen en milieutests, gevestigd in Baltimore, MD, VS.

De overname versterkt de biologische detectiemogelijkheden van Smiths Detection om ziekteverwekkers te detecteren voor brede eindmarkttoepassingen, ook op het gebied van voedsel- en landbouwveiligheid.

“We zijn verheugd deze acquisitie te kunnen voltooien, die we beschouwen als een belangrijke strategische stap om te versnellen hoe we kunnen reageren op biologische bedreigingen, die in de huidige omgeving steeds relevanter worden”, aldus Roland Carter, president Smiths Detection. . “PathSensors heeft een dergelijke mogelijkheid ontwikkeld – met de reeds beschikbare meerdere bedreigingsbepalingen is het in staat om biologische bedreigingen binnen enkele minuten te identificeren en zal het onze klanten een geschikte biologische capaciteit bieden.”

Media contacts:
Natasha Perfect, Smiths Detection  Natasha.perfect@smithsdetection.com