Dole onthult geĆÆntegreerde strategie tegen bananenziekte

Een jaar nadat de aanwezigheid van Fusarium Wilt Tropical Race 4 (TR4) in Latijns-Amerika werd bevestigd, leider in de productiesector, die alle beschikbare oplossingen verkent om ervoor te zorgen dat de bananen het hoofdbestanddeel van het voedsel in de hele wereld kunnen blijven vormen.

CHARLOTTE, NC--()--Dole Food Company heeft vandaag de meest recente update van het bedrijf gedeeld over haar inspanningen om Fusarium Tropical Race 4 (TR4) te bestrijden, een plantenziekte die een existentiƫle bedreiging vormt voor bananen, een belangrijk basisgewas voor een groot deel van de wereld.

Sinds de ontdekking van TR4 in het noorden van Colombia een jaar geleden, heeft Dole het TR4-responsplan snel opgevoerd en site specifieke TR4-preventieactiviteiten in heel Latijns-Amerika uitgevoerd in samenwerking met lokale autoriteiten en internationale experts om verspreiding tegen te gaan en te voorkomen.

US Contact: William Goldfield
818-874-4647