Imago BioSciences krijgt toegang van het Europees Geneesmiddelenbureau tot het PRIME-schema voor IMG-7289 (Bomedemstat) bij myelofibrose

Eerste EMA PRIME-aanduiding voor Imago BioSciences

Toegang verleend op basis van positieve primaire analyse van de lopende fase 2-studie om de veiligheid en werkzaamheid van IMG-7289 (bomedemstat) te evalueren

SOUTH SAN FRANCISCO, Californië--()--Imago BioSciences, Inc. (“Imago”), een biofarmaceutisch bedrijf in de klinische klinische fase dat innovatieve behandelingen voor myeloïde ziekten ontwikkelt, heeft vandaag aangekondigd dat het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) toegang heeft verleend tot zijn PRIME (PRIority MEdicines) -schema voor IMG-7289 (bomedemstat), een lysinespecifieke demethylase-1 (LSD1) -remmer, voor de behandeling van patiënten met gemiddeld 2 en hoog risico met myelofibrose die intolerant zijn geworden voor, resistent zijn tegen, of resistent zijn geworden tegen komen niet in aanmerking voor een Janus Kinase (JAK) -remmer. IMG-7289 wordt geëvalueerd in een open-label fase 2 klinische studie ( www.myelofibrosisclinicalstudy.com) voor de behandeling van gevorderde myelofibrose, een beenmergkanker die de aanmaak van bloedcellen verstoort.

Steve Kunszabo
Canale Communications