Western Union breidt uit in de Filipijnen met Cebuana Lhuillier

Meer dan 2.500 locaties van de grootste Filipijnse microfinanciële dienstverlener, Cebuana Lhuillier, bieden Western Union-diensten aan om geld over te maken

DENVER, MANILA--()--Western Union (NYSE:WU), een wereldleider op het gebied van grensoverschrijdende geldverzendingen en betalingen in verschillende valuta, en Cebuana Lhuillier, de grootste en gevestigde microfinanciële dienstverlener in de Filipijnen, hebben de handen in elkaar geslagen zodat klanten in de Filipijnen geld kunnen verzenden en ontvangen via Western Union.

Door deze belangrijke samenwerking met Cebuana Lhuillier worden 2.500 locaties toegevoegd aan het wereldwijde netwerk van Western Union en krijgen klanten in het vierde grootste ontvangende land ter wereld hier een betere toegang tot. Klanten die voor geldverzendingen gebruikmaken van het nationale vestigingennetwerk van Cebuana Lhuillier, zullen geld kunnen verzenden en ontvangen via het wereldwijde netwerk van Western Union in meer dan 200 landen en gebieden. De diensten worden naar verwachting in de komende weken uitgerold.

“Western Union en Cebuana Lhuillier begrijpen hoe belangrijk het is om in verbinding te staan en relaties op te bouwen, en tegelijkertijd de klant centraal te stellen. Deze strategische samenwerking en integratie van de capaciteiten van twee leiders toont aan dat het samenvoegen van middelen een krachtig middel vormt om aan de behoeften van klanten te beantwoorden,” zegt Jean Claude Farah, President, Global Network, Western Union.

Farah zei verder, “In een tijdperk waarin alles om snelheid, betrouwbaarheid en gebruiksgemak draait, verhogen we het aantal contactpunten waar klanten gebruik kunnen maken van onze diensten en in contact kunnen treden met hun dierbaren wereldwijd. We verwelkomen Cebuanan Lhuillier bij de Western Union-familie en zijn trots en opgetogen om te kunnen samenwerken en zo meer klanten te bereiken.”

Na tientallen jaren met succes essentiële financiële diensten te hebben geleverd aan Filipijnen, hebben de twee ondernemingen de krachten gebundeld om grensoverschrijdende geldverzendingen voor klanten in de Filipijnen op een hoger niveau te tillen. Dit samenwerkingsverband ondersteunt de Western Union-strategie om zijn platform en waaier aan capaciteiten ten volle te benutten, en andere ondernemingen in te schakelen die hun bereik wereldwijd wensen uit te breiden en voort willen bouwen op een stevig partnerschap. De samenwerking tussen beide ondernemingen onderstreept de visie van Cebuanan Lhuillier om Filipijnen te versterken via financiële dienstverlening.

“Dit partnerschap met Western Union vormt een eerste stap om toegankelijkheid te waarborgen voor miljoenen Filipijnen wereldwijd en het pad te effenen voor een duurzaam netwerk dat in bijna alle delen van de wereld aanwezig is,” zegt Jean Henri Lhuillier, President en CEO van Cebuana Lhuillier.

“We zijn ontzettend opgetogen om met Western Union samen te werken want hun bedrijfswaarden sluiten perfect aan bij onze kernopdracht om financiële inclusie te bevorderen voor Filipijnen die onvoldoende toegang hebben tot dienstverlening, en dat is beter haalbaar als we ons bereik uitbreiden,” voegt Lhuillier toe.

Cebuana Lhuillier vormt een éénloketsysteem dat microfinanciële diensten verleent aan meer dan 30 miljoen klanten via meer dan 2.500 vestigingen met 20.000 binnenlandse partners en 1,7 miljoen fysieke en virtuele contactpunten. Het bedrijf treedt ook op als agentschap in contant geld voor Cebuana Lhuillier Rural Bank en voorzag sinds de lancering van het revolutionaire product Cebuana Lhuillier Micro Savings van de plattelandsbank 4 miljoen bankloze Filipijnen van een bankrekening.

Wester Union verleent wereldwijd diensten aan klanten via een snelgroeiend digitaal netwerk van online diensten en apps en het uitgebreidste netwerk van agentschappen ter wereld. Bovendien omvat het wereldwijde uitbetalingsnetwerk van Western Union miljarden bankrekeningen en portefeuilles die een nooit gezien gebruiksgemak verschaffen aan families en dierbaren die geld verzenden naar de Filipijnen. Weldra kunnen klanten in de Filipijnen geld verzenden en ontvangen via Cebuana Lhuillier en kunnen ze de link Agentschappen zoeken raadplegen om de status van de dichtstbijzijnde vestigingen na te gaan.

Over Western Union

The Western Union Company (NYSE: WU) is een wereldleider op het gebied van grensoverschrijdende geldverzendingen en betalingen in verschillende valuta. Ons omnichannel platform verbindt de digitale met de fysieke wereld en stelt consumenten en bedrijven in staat om op een snelle, eenvoudige en betrouwbare manier geld te verzenden en ontvangen, en betalingen uit te voeren. Op 31 maart 2020 bestond ons netwerk uit meer dan 550.000 agentschappen die diensten aanbieden onder onze merknaam in meer dan 200 landen en gebieden, en de mogelijkheid bieden om geld te verzenden naar miljarden rekeningen. Daarnaast is westernunion.com, ons snelst groeiende kanaal in 2019, beschikbaar in meer dan 75 landen plus bijkomende gebieden om wereldwijd geld te verzenden. Met dit wereldwijde bereik maakt Western Union positief gebruik van geldverzendingen, door families, vrienden en bedrijven met elkaar te verbinden. Op die manier maakt het bedrijf financiële inclusie mogelijk en ondersteunt het economische groei. Raadpleeg voor nadere inlichtingen www.westernunion.com.

Over Cebuana Lhuillier

P.J. Lhuillier, Inc. (PJLI) is de trotse moedermaatschappij van Cebuana Lhuillier, de grootste Filipijnse microfinanciële dienstverlener die diensten aanbiedt op het gebied van verpanding, overschrijvingen, microverzekeringen, factuurbetaling, e-oplading, oplossingen tussen bedrijven, microsparen en andere bankdiensten via haar bankafdeling, Cebuana Lhuillier Rural Bank. Al meer dan 30 jaar verstrekt Cebuana Lhuillier onafgebroken snelle, eenvoudige, veilige en gebruiksvriendelijke microfinanciële producten en diensten aan meer dan 30 miljoen klanten, via meer dan 2.500 vestigingen in heel het land. Het bedrijf breidde ook zijn diensten in de digitale ruimte uit via de eCebuana App, een product van de Cebuana Lhuillier Rural Bank waarin andere financiële platformen zoals Cebuana From Home, ProtectNow.com en de website van Cebuana Lhuillier Jewelry zijn ondergebracht.

Cebuana Lhuillier zet zich in voor zijn doelstelling om financiële inclusie te bewerkstelligen voor de meerderheid van de Filipijnen, en is een voortrekker binnen de sector door de vele productvernieuwingen en zijn leidersrol inzake klantendienstverlening. Dit streven naar uitmuntendheid heeft geleid tot talloze lofbetuigingen en erkenningen, hier en in het buitenland.

WU-G

Mediacontacten: