FDA verleent uitgebreid toegangsprotocol aan RLF-100 (Aviptadil) voor respiratoire insufficiëntie in COVID-19

• Het protocol voor uitgebreide toegang, ook voor zwangere vrouwen, komt beschikbaar voor patiënten die niet in aanmerking komen voor inschrijving in de klinische proef van RLF-100 door de FDA,
  • RLF-100, een gepatenteerde formulering van Aviptadil, wordt momenteel ontwikkeld door NeuroRx en RELIEF THERAPEUTICS Holding AG onder Fast Track Designation, en heeft onlangs een positief veiligheidsadvies gekregen van de commissie voor gegevensbewaking.

GENEVA & RADNOR, Pa.--()--RELIEF THERAPEUTICS Holding AG (ZES: RLF, OTC: RLFTF) “Relief” en zijn Amerikaanse partner, NeuroRx, Inc. hebben vandaag aangekondigd dat de FDA een Expanded Access Protocol heeft toegekend voor de behandeling van Ademhalingsfalen in COVID-19 met RLF-100 (aviptadil), een synthetische vorm van Vasoactive Intestinal Peptide (VIP). Het protocol maakt behandeling beschikbaar voor patiënten die uitgeputte standaardtherapieën hebben en niet in aanmerking komen voor de huidige fase 2/3 studie van RLF-100 vanwege verwarrende medische aandoeningen, en maakt de behandeling specifiek beschikbaar voor zwangere vrouwen. Hoewel het geneesmiddel nog steeds wordt onderzocht, is snel herstel van respiratoire insufficiëntie bij COVID-19 waargenomen bij patiënten die werden behandeld met toestemming van de FDA voor noodgevallen.1

CORPORATE CONTACTS
US Inquiries