Orange Bank Africa gaat live met Temenos SaaS

• Met Temenos-technologie biedt Orange Bank Africa innovatieve digitale bankdiensten in West-Afrika
  • Temenos Transact, geleverd als SaaS, is de motor achter de lancering van Orange Bank Africa in de West African Economic and Monetary Union (WAEMU) regio en ondersteunt financiële inclusie
  • De elastische SaaS-technologie van Temenos zal Orange Bank Africa helpen om te voldoen aan de golf van adoptie van digitaal bankieren in Afrika
  • Temenos heeft de oplossing op afstand geïmplementeerd tijdens de Covid-19-pandemie

GENEVA--()--Temenos (SIX: TEMN), het banksoftwarebedrijf, heeft vandaag aangekondigd dat Orange Bank Africa live is gegaan met cloud-native Temenos Transact geleverd als SaaS. Temenos Transact schaalt de belangrijkste technologie voor bankieren om de bank te ondersteunen bij het lanceren en stimuleren van financiële inclusie in de Afrikaanse WAEMU-regio, te beginnen met Ivoorkust. De cloudtechnologie van Temenos maakt Orange Bank Africa duurzame groei op lange termijn mogelijk door de IT-kosten, de operationele complexiteit te verminderen en een verbeterde kosten-inkomstenverhouding te realiseren.

Temenos en zijn partner, MCB Consulting, werkten nauw samen met Orange Bank Africa om de oplossing op afstand te implementeren na het begin van de Covid-19-pandemie. De kerntechnologie van Temenos wordt gehost op Microsoft Azure. De SaaS-technologie van Temenos en toegewijde teamondersteuning resulteerden in een naadloze implementatie binnen de oorspronkelijke projecttijden, ondanks de wereldwijde noodsituatie. De Model Bank-aanpak van Temenos leverde zeer gelokaliseerde, vooraf geconfigureerde bankfunctionaliteit, zodat de nieuwe software snel kon worden geïmplementeerd, zonder dat er maatwerk nodig was.

Jessica Wolfe & Grace Collins
Temenos Global Public Relations