MSCI kondigt strategische alliantie aan met Microsoft om innovatie in de wereldwijde investeringssector te versnellen

NEW YORK & REDMOND, Wash.--()--MSCI Inc. (NYSE: MSCI) en Microsoft Corp. hebben een strategische alliantie gevormd om innovatie binnen de wereldwijde investeringssector te versnellen. Door de kracht van Microsoft’s cloud- en AI-technologieën samen te brengen met MSCI’s wereldwijde bereik via haar portfolio van investeringsbeslissingsondersteunende tools, zullen de bedrijven nieuwe innovaties voor de industrie ontgrendelen en de klantervaring van MSCI verbeteren bij ‘s werelds meest geavanceerde investeerders, waaronder vermogensbeheerders, activa eigenaren, hedgefondsen en banken.

In eerste instantie zullen de bedrijven zich richten op het in fasen migreren van de bestaande producten, gegevens en diensten van MSCI naar Azure als hun favoriete cloudplatform, te beginnen met de Index– en Analytics-oplossingen gevolgd door de Environmental, Social and Governance (ESG) -producten en -beoordelingen; Vastgoedgegevens en oplossingen; en MSCI’s risicoanalyseplatform Beon. Door de gegevens- en analyseservices en -infrastructuur van MSCI te moderniseren, zullen de bedrijven nieuwe mogelijkheden kunnen bieden die beleggers zullen helpen sneller en efficiënter gegevens te beheren en de aanjagers van risico’s en prestaties te begrijpen.

Press only:
Microsoft Media Relations, WE Communications for Microsoft, (425) 638-7777, rrt@we-worldwide.com

Investor Inquiries
investor.relations@msci.com
Salli Schwartz +1 212 804 5306

Media Inquiries
PR@msci.com
Sam Wang +1 212 804 5244
Melanie Blanco +1 212 981 1049
Rachel Lai +852 2844 9315

MSCI Global Client Service
EMEA Client Service + 44 20 7618.2222