Talkdesk haalt $ 143 miljoen op aan Series C-financiering

Serie C-financiering brengt de Talkdesk-waardering op meer dan $ 3 miljard, weerspiegelt het sterke vertrouwen van investeerders en benadrukt de strategische rol van superieure klantervaring bij wereldwijde topmerken

SAN FRANCISCO--()--Talkdesk®, Inc., het cloudcontactcentrum voor innovatieve ondernemingen, kondigde vandaag $ 143 miljoen aan Series C-financiering aan van een combinatie van nieuwe en bestaande investeerders. Het opgehaalde bedrag en de waardering van het bedrijf van meer dan $ 3 miljard weerspiegelen zowel het vertrouwen van investeerders in Talkdesk’s activiteiten als de strategische rol die superieure klantervaring speelt bij wereldwijde topmerken.

Nieuwe investeerders die deelnemen aan deze laatste ronde zijn onder meer Franklin Templeton, Willoughby Capital, Skip Capital, Lead Edge Capital en Top Tier Capital Partners, samen met bestaande partners Viking Global Investors en Threshold Ventures. In totaal heeft Talkdesk tijdens zijn financieringsrondes $ 268 miljoen opgehaald, waarmee het zijn leidende positie in de Contact Center as a Service (CCaaS) -markt heeft versterkt en de rol van klantervaring als strategische differentiator voor ondernemingen heeft versterkt.

Gavin Gustafson
gavin.gustafson@talkdesk.com