USB-IF publiceert USB-apparaatklassespecificatie voor MIDI-apparaten v2.0

Nieuwe update definieert USB-apparaatklasse ter ondersteuning van de volgende generatie MIDI-apparaten

BEAVERTON, Ore.--()--USB Implementers Forum (USB-IF), de ondersteuningsorganisatie voor de vooruitgang en acceptatie van USB-technologie, heeft vandaag een bijgewerkte USB Device Class Definition voor MIDI-apparaten aangekondigd, versie 2.0 ter ondersteuning van MIDI 2.0 apparaten. De standaard vertegenwoordigt een industriebrede inspanning van de USB-IF, MIDI Manufacturers Association (MMA) en Association of Musical Electronics Industry (AMEI) om MIDI-gebruikers een uitgebreide MIDI-omgeving te bieden die is aangesloten via USB.

“USB-IF ondersteunt met trots de MMA en AMEI door een bijgewerkte USB Device Class-specificatie te publiceren voor de volgende generatie MIDI-apparaten”, zegt Jeff Ravencraft, USB-IF President en COO. “USB is de afgelopen 20 jaar een integraal onderdeel geweest van de MIDI-omgeving en we kijken uit naar innovatieve nieuwe apparaten die mogelijk worden gemaakt door deze bijgewerkte specificatie.”

Mike Kent, projectvoorzitter van de USB MIDI-klassespecificatie en voorzitter van de MMA’s MIDI 2.0-werkgroep, zei: “Deze bijgewerkte specificatie biedt veel verbeteringen die muzikanten en artiesten willen van MIDI 2.0, waaronder bidirectionele communicatie, snellere doorvoer, meer MIDI kanalen, nauwkeurige timing met dichte MIDI-streams en achterwaartse compatibiliteit met MIDI 1.0-apparaten. Het werk van de USB-IF is een grote en belangrijke stap voorwaarts voor MIDI 2.0. ”

Joe Balich
USB-IF PR