MC2 Therapeutics kondigt de indiening van een vergunning voor het in de handel brengen in de EU aan voor Wynzora® Cream (50 µg / g calcipotriol en 0,5 mg / g betamethason (als dipropionaat))

KOPENHAGEN--()--MC2 Therapeutics, een farmaceutisch bedrijf in de commerciële fase dat zich richt op actuele therapieën voor chronische inflammatoire aandoeningen, kondigde vandaag de indiening aan van zijn aanvraag voor handelsvergunning (MAA) in de EU voor Wynzora® Cream (50 µg / g calcipotriol en 0,5 mg / g betamethason (als dipropionaat)) voor de behandeling van plaque psoriasis. De Europese aanvraag volgt op de indiening van een nieuwe medicijnaanvraag op Wynzora® Cream bij de Amerikaanse Food and Drug Administration (FDA) in september 2019.

De MAA wordt ondersteund door twee uitgebreide fase 3-onderzoeken1, waaronder een in de EU uitgevoerde studie die de werkzaamheid en veiligheid van Wynzora® Cream evalueert in vergelijking met drager en actieve comparator Dovobet / Daivobet® Gel bij patiënten met psoriasis vulgaris. Aan de proef namen 490 patiënten deel in 32 klinische centra. Patiënten gebruikten gedurende acht weken eenmaal per dag topische medicatie. Dovobet / Daivobet® Gel wordt op de markt gebracht als Taclonex® Topical Suspension in de Verenigde Staten.

MC2 Therapeutics
Investors: Lonni Goltermann, +45 2018 1111 or log@mc2therapeutics.com

Media:
EU: Molecule A/S: Mette Thorn Sorensen, +45 4138 4300 or mts@moleculeconsultancy.com
US: Amy Phillips, +1 412.327.9499 or amyphillipspr@gmail.com

MC2 Therapeutics