Nieuw bewijs toont aan dat Morinaga Milk’s probiotische Bifidobacterium breve A1 het geheugen van oudere volwassenen met cognitieve disfunctie verbetert

Figure 1. Changes of RBANS scores at 16 weeks from baseline. Values are indicated as mean with error bars as the standard error. **p<0.001, ***p<0.0001, inter-group difference, Student’s t-test. (Graphic: Business Wire)

TOKYO--()--Morinaga Milk Industry Co., Ltd. (TOKYO: 2264), een toonaangevend Japans zuivelproductbedrijf en een belangrijke wereldwijde fabrikant van probiotica, bevestigde dat zijn gepatenteerde probiotische stam Bifidobacterium breve A1 (ook bekend als B. breve MCC1274) is veilig en effectief voor het verbeteren van geheugenfuncties van oudere volwassenen met vermoedelijke milde cognitieve stoornissen (MCI) in een gerandomiseerde, dubbelblinde, placebo-gecontroleerde studie (RCT).

De nieuwe studie, onlangs gepubliceerd in het Journal of Alzheimer’s Disease, heeft baanbrekende resultaten opgeleverd die een nieuwe veelbelovende probiotische interventie voor vroege preventie van dementie aan het licht brachten. De klinische studie uitgevoerd door een klinische onderzoeksorganisatie, Huma R&D Co., Ltd. in Tokio, Japan, in samenwerking met Morinaga Milk Industry Co., Ltd, is het eerste RCT-rapport dat een diepgaande cognitieve verbetering van het probioticum B laat zien. B. breve A1 bij personen met vermoedelijke MCI.

Chyn Boon Wong
Morinaga Milk Industry Co., Ltd.
+81-3-3798-0152
chynboon020@morinagamilk.co.jp

Chyn Boon Wong
Morinaga Milk Industry Co., Ltd.
+81-3-3798-0152
chynboon020@morinagamilk.co.jp