Croma-Pharma dient registratie aanvraag in voor hun botuline toxine behandeling voor de fronsregio bij de Duitse autoriteit BfArM

LEOBENDORF, Oostenrijk--()--Op 8 juli heeft Croma-Pharma (Croma) verklaard dat het bedrijf het medicijndossier van hun botuline toxine heeft ingediend bij de Duitse autoriteit BfArM. De Indiening van het dossier staat voor de volgende essentiële stap ter completering van Croma’s esthetische portfolio in Europa, dat al bestaat uit HA-fillers, PDOdraden, PRP systeem en huidverzorgingsproducten. Croma heeft het product in licentie genomen van de Koreaanse toxine producent Hugel Inc. voor Europa en heeft in 2018 een joint venture opgericht met Hugel Inc. Om samen met Hugel’s botuline toxineproduct Croma’s HA fillerportfolio te ontwikkelen en op de markt te brengen in de US, Canada, Australië en Nieuw-Zeeland.

De aanvraag bij BfArM markeert de eerste mijlpaal voor brede Europese goedkeuring.

CROMA-PHARMA GmbH
Stefanie Höhn