Cybin Corp. en IntelGenx Corp. sluiten een haalbaarheidsovereenkomst voor snelwerkende, oraal oplossende psilocybinefilm

TORONTO--()--Cybin Corp. (“Cybin” of de “Company“), Canada’s belangrijkste paddenstoelen life sciences bedrijf dat zich richt op het bevorderen van psychedelische en nutraceutische producten die zijn afgeleid van schimmels, is verheugd aan te kondigen dat het een haalbaarheidsovereenkomst is aangegaan met IntelGenx Corp. (OTCQB: IGXT; TSX-V: IGX) (“IntelGenx“) voor de ontwikkeling van een oraal oplossende film voor de levering van psilocybine van farmaceutische kwaliteit, onder voorbehoud van ontvangst van alle noodzakelijke wettelijke goedkeuringen.

“Wij bij Cybin zijn er trots op samen te werken met IntelGenx om een ​​snelwerkende psilocybinefilm te ontwikkelen”, aldus Cybin’s Chief Medical Officer, Dr. Jukka Karjalainen. “Vergeleken met orale psilocybinecapsules, die onderhevig zijn aan variabele darmabsorptie en een hoog first-pass metabolisme in de lever, zal de systemische biologische beschikbaarheid van oraal oplossende psilocybinefilm naar verwachting vrij hoog zijn. Bovendien wordt verwacht dat de dosis psilocybine die wordt toegediend door een oraal oplosbare film een fractie zal zijn van wat nodig is in orale capsules. Alles bij elkaar genomen, hebben deze kenmerken het potentieel om zowel de veiligheid als de werkzaamheid van psilocybine te verhogen wanneer ze op deze manier worden toegediend.”

Sara Brittany Somerset
Email: sarabrittany@cybin.com